De ce nu-i vine nimanui ideea, ca solutie salvatoare pentru noi oropsitii din Drumul Taberei, sa construiasca un metrou... suprateran. Este obligatoriu ca acesta sa circule pe sub pamant? Eu zi ca nu. Se poate foarte frumos proiecta si construi o magistrala la suprafata.
Se stie ca o mare parte a solului din aceasta zona este de tip nisipos, foarte alunecos. Iar pentru a se construi galeriile de metrou solul trebuie excavat, ceea in in acest caz este imposibil, pentru ca ceea ce se sapa se si surpa.
Un dintre solutiile tehnice la care s-a apelat pe acelasi tip de sol in cazul altor magistrale de metrou bucurestene a fost cea prin inghetarea solului pe anumite portiuni, decuparea si extragerea acestuia si ulterior consolidarea astfel incat sa nu se surpe terenul nisipos. Iar la aceasta solutie s-a ajuns dupa ce lucrarile respective erau foarte inaintate si portiunea pentru care a trebuit sa se apeleze la ea nu a fost prea mare. Dar aceasta solutie, pe langa faptul ca este mult mai costisitoare d.p.v.d financiar decat excavarea simpla, cere si mult mai mult timp si mult mai multe resurse umane, tehnice etc.
De aceea cred ca solutia cea mai buna pt. Drumul Taberei este construirea unui "metrou" de suprafata. In plus, o astfel de solutie poate fi completata si cu un proiect pe infrastructura rutiera, ceea ce ar rezolva doua probleme dintr-un foc.
11 April 2008
Drumul Taberei - "metrou" de suprafata?
Publicat de Raluca la Friday, April 11, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment