20 September 2007

Nu este vorba despre donatii!

Ieri, la metrou la Unirii, un tanar se apropie zambind: "Buna ziua. Aveti un minut, va rog? Nu este vorba despre donatii!". Strangea semnaturi "ca sa ajunga si tineri in Parlamentul European", dupa cum spunea el fara prea mare convingere, tinand un pliant cu PIN in mana, sub mapa cu listele de semnaturi. I-am spus ca nu semnez, ca de obicei nu particip la astfel de campanii. "Hai, va rog, macar sa-mi fac si eu planul!...", mai incearca el sa ma induplece. Dar n-am semnat. Nu pentru ca nu am vrut sa-si faca planul, bineinteles. Sunt convinsa ca baiatul respectiv si-a facut planul si fara semnatura mea.
Am stat si am urmarit putin cam care e reactia oamenilor cand este vorba despre o astfel de campanie. In general, oamenii erau amabili. Din 10 persoane cate a abordat cat am asteptat eu metroul, pe 8 le-a convins sa semneze. Bineinteles ca asta nu inseama ca vor si vota PIN la alegerile pentru PE, dar, macar din curtoazie, au spus ca sustin proiectele PIN si ca vor vota cu acesta.
Mai sunt convinsa si ca nu vor ajunge chiar atat de multi tineri in PE, chia daca ar trebui. Si chiar daca ajung, in niciun caz nu prea vor fi de la PIN. Cat are PIN in sondaje, stie cineva? E prins PIN in sondaje? Dar oare ar sustine Gusa proiecte pentru tineri daca nu ar avea interesul sa faca asta? Ar fi ideal sa avem un partid al tinerilor, mai ales ca acestia isi fac loc atat de greu pe scena politica actuala, unde se lupta intre ei marii si batranii "crocodili".
Nu prea am auzit ca vreun partid sa vina cu proiecte pentru tineri. Toate vin cu proiecte pentru pensionari. Dar nu mi se pare nici "politically correct" si nici sanatos. Cu oricat de multe proiecte ai veni pentru pensionari (ca doar ei reprezinta masa electorala principala, nu?), nu poti sa faci nimic daca nu ai fonduri la buget, care vin mai ales din impozite si taxe platite de... tineri si de firme, bineinteles, unde marea majoritate a angajatilor sunt tot... tineri. Nu ma intelegeti gresit. Bineinteles ca mi-e mila de pensionari si ca stiu ca acestia duc o viata grea si ca este nevoie de proiecte si pentru ei. Dar DUPA ce se implementeaza si dau rezultate cele pentru tineri, nu INAINTE, nu IN LOCUL acestora.
Credeti ca daca un partid (sau mai multe) vine (vin) si sustine (sustin) cu programe concrete tineretul din romania, dar vine (vin) si cu oameni capabili, competenti, s-ar modifica intentia de vot a opiniei publice? Ar creste interesul votantilor pentru lumea politica?

No comments: